Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2012

Δωρεάν διακοπές σε καναπέ; Καλωσήρθατε στο couchsurfing!

Σας αρέσουν τα ταξίδια, όμως η οικονομική κρίση αποτελεί τροχοπέδη; Ετοιμαστείτε να… αράξετε στους καναπέδες ατόμων κάθε ηπείρου ή να φιλοξενήσετε εσείς άτομα από το παγκόσμιο χωριό.

Παράξενο; Σίγουρα. Ενδιαφέρον; Απόλυτα. Φοβάστε; Πιθανόν. Ο κόσμος είναι μικρότερος από όσο μπορείτε να φανταστείτε. Αυτό είναι το couchsurfing.

Στην ουσία…

πρόκειται για το μεγαλύτερο παγκόσμιο δίκτυο δωρεάν φιλοξενίας, αφού απαριθμεί πάνω από 1,5 εκατομμύριο μέλη σε 231 χώρες. Ξεκίνησε το 2000 από έναν φοιτητή – τον Casey Fenton. Η φιλοσοφία είναι απλή. Κάθε μέλος μπορεί να ζητήσει να μείνει στον καναπέ ενός άλλου και όλες οι λεπτομέρειες για τη διάρκεια της φιλοξενίας και τη φύση της είναι αποκλειστικά υπόθεση των δυο. Του οικοδεσπότη και του φιλοξενούμενου.

Τρόπος εγγραφής στο δίκτυο

Για να γίνετε ένας couchsurfer αρκεί μια εγγραφή στην ιστοσελίδα και το προφίλ είναι έτοιμο. Μπορείτε να γράψετε λίγα πράγματα για την προσωπικότητά σας, κάποιες πληροφορίες για το τι θα προσφέρετε ως οικοδεσπότης (μια ξενάγηση, ένα δείπνο), αν επιτρέπετε ή όχι το κάπνισμα και το διάφορα άλλα χρηστικά. Ακόμη, η προσθήκη κάποιων φωτογραφιών θα κάνει το προφίλ σας πλήρες. Να σημειωθεί πως τα μέλη στην χώρα μας φτάνουν τις 3620 και βρίσκονται εδώ, ενώ υπάρχει και το couch surfing in Greece στο Facebook και το βλέπετε εδώ.

Περί ασφάλειας

Επειδή η ασφάλεια αποτελεί το πρώτο μέλημα των μελών υπάρχουν δυο τρόποι που την εξασφαλίζουν:

α) Πιστοποίηση: Αφορά την διεύθυνση μέλους. Πρέπει να σημειωθεί πως το μέλος κατοχυρώνει το όνομα και τη διεύθυνσή του με μια πληρωμή μέσω πιστωτικής κάρτας και ενός κωδικού που στέλνει η υπηρεσία στη διεύθυνση αυτή. Αποφεύγεται έτσι η πλαστοπροσωπία και το δίκτυο καλύπτει κάποια κόστη του.

β) Συστάσεις: Οικοδεσπότες και φιλοξενούμενοι αφού δοκιμάσουν την εμπειρία του καναπέ μπορούν να γράψουν τις συστάσεις τους ο ένας για τον άλλον.

γ) Τσεκάροντας το προφίλ: Επιλέγοντας το μέλος που σας κίνησε την περιέργεια μπορείτε να δείτε πόσο συχνά απαντά στα μηνύματα άλλων μελών και ποια η σχέση του με όσα έχει γνωρίσει.

δ) Οι διάφορες οδηγίες στην σελίδα που θα σας προτείνουν τα do και τα dont’s.

Παρακάτω θα διαβάσετε για την εμπειρία μερικών couchsurfers οι οποίοι μίλησαν στο olafree:

Τζένη Γκιούγκη (38) Θεσσαλονίκη



Για μένα το couchsurfing σημαίνει: Νομίζω ότι το CS μπορεί να βοηθήσει να πέσουν τα τείχη ανάμεσα στους λαούς να αναγνωρίσουμε όσα όσα μας ενώνουν και να διαλύσουμε αυτά που μας χωρίζουν, με κατανόηση του άλλου και ανθρωπιά. Όταν φιλοξένησα το ζευγάρι από το Ισραήλ, ήμουν παντρεμένη με έναν Αιγύπτιο. Και το γνώριζαν αυτό όταν μου ζήτησαν να μείνουν μαζί μου. Από τη συζήτηση και την επικοινωνία καταφέραμε να ανοίξουμε δίαυλο επικοινωνίας και τελικά όταν επέστρεψαν πίσω εντάχθηκαν στην οργάνωση «Ειρήνη στη Μέση Ανατολή»…Πάντως σίγουρα το CS είναι πολύ περισσότερο από ένα μέρος που θα βρεις δωρεάν διανυκτέρευση.

Στον καναπέ μου έχω φιλοξενήσει: Δεν ξέρω ακριβώς. Καμιά τριανταριά ίσως. Από Βραζιλία, Αυστραλία, Γαλλία, Αγγλία, Αμερική, Ισραήλ, Γερμανία, Ολλανδία, Πορτογαλία, Ελλάδα, Τουρκία…Ελπίζω να τα θυμάμαι όλα. Έχω φιλοξενήσει και στη Θεσσαλονίκη αλλά και στη Μομπάσα, οπότε τους βάζω όλους μαζί. Αλλά εκτός από το φιλοξένησα/φιλοξενήθηκα, είναι και το συνταξίδεψα και γνώρισα άτομα σε meetings…Εκεί θα πρόσθετα και άλλες χώρες όπως Ιταλία, Μεξικό, Καναδά και Ισπανία.

Έχω φιλοξενηθεί: Στην Κένυα και στην Ινδία, περίπου 10 φορές.

Τα υπέρ του couchsurfing: Δεν είσαι ποτέ μόνος. Υπάρχει πάντα κάποιος τριγύρω να σου σώσει οδηγίες, πληροφορίες και ταξιδιωτικές συμβουλές και όλα αυτά όποτε θέλω εγώ. Δεν υπάρχει καμιά υποχρέωση δηλαδή. Επίσης, γνωρίζεις ανθρώπους από όλο τον κόσμο, κάνεις φιλίες που κρατάnε - γνωρίζω ζευγάρι που έχουν παιδί και γνωρίστηκαν σε έναν καναπέ. 

Τα κατά του couchsurfing: Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο.

Η καλύτερη εμπειρία μου: Πολλές! Βρήκα το ορφανοτροφείο που πήγα στην Κένυα μέσα από το CS και ήταν μια πολύ ξεχωριστή εμπειρία. Ταξίδεψα με couchsurfer με τον οποίον δεν γνωριζόμασταν από πριν αλλά αποφασίσαμε να πάμε μαζί σε ένα χωριό κοντά στην Αιθιοπία. Καταπληκτικό κορίτσι! Είδα το εσωτερικό ενός στούντιο του Bollywood στο Tamil Nadu και δούλεψα στο σενάριο ενός έργου εκεί.

Η χειρότερη εμπειρία μου: Δεν έχω.

Οι Έλληνες couchsurfers είναιΔεν μου αρέσει να βάζω ταμπέλες. Συγνώμη! Και δεν νομίζω να μπορείς να τους κατηγοριοποιήσεις εύκολα. Έχω γνωρίσει από επιχειρηματίες μέχρι φοιτητές, hippies, οικογενειάρχες, θρησκευόμενους και ανθρώπους που αγαπούν τα ταξίδια.

Μετά το couchsurfing άλλαξε στη ζωή μου: Πάντα μου άρεσε να ταξιδεύω μόνη μου, τώρα είναι ευκολότερο. Για οτιδήποτε χρειαστώ, υπάρχουν άνθρωποι μέσα από το CS που μπορούν να με βοηθήσουν. Από το να πάρω μια πληροφορία, να βρω κάπου να μείνω, να κάνω νέους φίλους, να ανοίξω μια δουλειά, να ζητήσω μια μετάφραση λίγων λέξεων. Οι δυνατότητες είναι άπειρες. Συν του γεγονότος πώς είμαστε σαν μια μεγάλη, καινούρια οικογένεια. 

Μια συμβουλή στους επίδοξους couchsurfers: Να είσαι ειλικρινής. Εμπιστεύσου την καλοσύνη των ανθρώπων. Κοίτα πάντα τις κριτικές και το προφίλ εκείνου που πρόκειται να σε φιλοξενήσει ή να φιλοξενηθείς. Δώσε την κριτική σου για οποιονδήποτε γνωρίζεις και συνέχισε να τις ανανεώνεις αν αλλάξει κάτι.


Στέλιος Λογοθέτης (64) Αθήνα



Για μένα το couchsurfing σημαίνει: Φιλοξενία και μέσα από αυτή γνωριμία με άτομα διαφορετικά από εμένα.

Στον καναπέ μου έχω φιλοξενήσει: Περίπου 15 με 20 ανθρώπους από:  Ελλάδα, Σουηδία, Ελβετία, Ην.Πολιτείες, Αργεντινή, Χιλή, Κίνα, Ιαπωνία, Λίβανο, Βενεζουέλα.


Έχω φιλοξενηθεί στον καναπέ: Δεν έχω φιλοξενηθεί ακόμη.


Τα υπέρ του couchsurfing: Η χαρά να φιλοξενείς άτομα που νιώθουν προστασία κάτω από τη στέγη σου.


Τα κατά του couchsurfing: Μερικά άτομα συμπεριφέρθηκαν σαν να ήσουν υποχρεωμένος να κάνεις τον υπηρέτη τους.

Η καλύτερη εμπειρία μου: Τρία κορίτσια από τις Ην.Πολιτείες που τις ένιωσα σαν κόρες μου.


Η χειρότερη εμπειρία μου: Χωρίς σχόλιο.


Οι Έλληνες couchsurfers είναι: Ιδεολόγοι της φιλοξενίας στο πνεύμα του Ξένιου Δία.

Μετά το couchsurfing άλλαξε στη ζωή μου: Έγινα πιο κοινωνικός.

Μια συμβουλή στους επίδοξους couchsurfers: Το CS είναι ιδέα. Αν πιστέψεις το επιτελούμενο έργο, προχώρα. Αν όχι, μείνε στα πάρτι, ή αποχώρησε.

Χαράλαμπος Κουνδουράκης (21) Σητεία Κρήτης



Για μένα το couchsurfing σημαίνειΠροπαντός με εντυπωσίασε. Το ότι τόσοι άνθρωποι είναι έτοιμοι να σε φιλοξενήσουν, να γίνουν παρέα, να σου δείξουν τα σημεία που δεν υπάρχουν στα city guides είναι καταπληκτικό. Για μένα το couchsurfing (δεν λέω ότι είναι τέλειο) αλλά είναι ελπίδα ότι υπάρχει πολύ καλό παντού.

Στον καναπέ μου έχω φιλοξενήσειΤον Vilmantes από την Λιθουανία! Τρελός τύπος! Λόγο του ότι ανακάλυψα το CS αφού ξεκίνησα να ταξιδεύω δεν είχα μόνιμη κατοικία να κάνω host. Ο Vilmantes ήταν η εξαίρεση γιατί έμεινε στο δεύτερο sleepingbag που κουβαλάω.


Έχω φιλοξενηθεί: Χεχεχε… Ακριβώς; Δύσκολο, δύσκολο. Όχι ότι δεν θυμάμαι τους πάντες αλλά δεν ήταν όλοι από CS. Αλλά αυτούς τους πέντε μήνες έχω φιλοξενηθεί σε 23 χώρες από περίπου 40 άτομα.

Τα υπέρ του couchsurfing: Δεν βρέχεσαι! Για μένα είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να καταλάβεις την κουλτούρα ενός μέρους όταν μείνεις με κάποιον που διαμένει χρόνια εκεί. Αξιοθέατα, μαγαζάκια που αξίζουν. Και εννοείται η παρέα. Έχω γνωρίσει πολλά ενδιαφέροντα άτομα.

Τα κατά του couchsurfing: Ερώτηση παγίδα; Αλλά αλήθεια δεν υπάρχουν πολλά μειονεκτήματα. Απλά πρέπει να προσέχεις πια άτομα γνωρίζεις αλλά με το σύστημα που έχουν, συνήθως είναι εύκολο να ξέρεις ποιος ροκάρει και ποιος είναι παράξενος.

Η καλύτερη εμπειρία μου: Ο host μας στη Κωνσταντινούπολη (ή Istanbul, πέντε ώρες διαφωνούσαμε πάνω σε αυτό) ακύρωσε και έπρεπε να κάνουμε emergency couch request. Ευτυχώς δούλεψε κι έτσι εγώ και η κοπέλα που ταξίδευε μαζί μου πήγαμε στο Μπουγιούκαντα ένα νησί διπλα στην Πόλη. Σκοπεύαμε να κάτσουμε δυο μέρες και στο τέλος κάτσαμε δυο βδομάδες. Και από event στην Πόλη άσε...

Η χειρότερη εμπειρία μου: Χειρότερη εμπειρία ήταν στην Τουρκία πάλι στην Ανάλυα. Είχα να κοιμηθώ καμιά μέρα αλλα ο host ήθελε κουβέντα... μέχρι το πρωί. Άντεχα όσο μπορούσα αλλα μετά από λίγο έπεσα και κοιμήθηκα. Έεεε, ξέρω δεν είναι πολύ κακή εμπειρία αλλα δεν έγινε τίποτα χειρότερο. Και το πρωί είχαμε πάλι ωραία κουβέντα!

Οι Έλληνες couchsurfers είναι: Υπερβολικά λιγότεροι από ότι θα έπρεπε.

Μετά το couchsurfing άλλαξε στη ζωή μου: Ναι. Τα πάντα γίνονται πιο πολύ fun. Πάω Άγιο Νικόλαο για γραφειοκρατία; Συναντάω CS'ers. Βρίσκομαι σε ξένη πόλη; CS'sers. Έχω γενέθλια και θέλω παραπάνω από 100 καλεσμένους; CSερς (Τρελό party τελικά!). Βασικά αλλάζει τον τρόπο σκέψης σου, ανοίγει νέους ορίζοντες!

Μια συμβουλή στους επίδοξους couchsurfers: Γίνε Couchsurfer λέω εγώ. Δεν χάνεις τίποτα. Αν δεν θέλεις να φιλοξενείς μπορείς να το κάνεις. Ακόμα και να μην θες να γνωρίσεις κανένα γίνε μέλος για να έχεις μέρος να μείνεις άμα βάφεις το σπίτι σου για παράδειγμα. Why not?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...