Αύξηση των θέσεων της ελεγχόμενης στάθμευσης κατά 200, αποδέσμευση των οδών Μοάτσου και Κουντουριώτη από το μέτρο, επέκτασή του στα ανατολικά και πιο αυστηρές διαδικασίες για την παραχώρηση κάρτας σε δικαιούχους ελεύθερου πάρκινγκ προβλέπει η επικαιροποίηση της κανονιστικής απόφασης που ετοιμάζει το γραφείο κυκλοφοριακών του δήμου Ρεθύμνου και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Νίκος Κονταξάκης μαζί με τους συνεργάτες του.
Το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης ισχύει από το 2005, οπότε και δημιουργήθηκε από τον τότε αντιδήμαρχο, Μανώλη Κρεβατσούλη επί δημοτικής θητείας Αρχοντάκη, σε μία προσπάθεια να σταματήσει το φαινόμενο της πολύωρης στάθμευσης στους κεντρικούς δρόμους, προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετηθούν εκείνοι που θέλουν να κατέβουν στο κέντρο για τις δουλειές τους και χρειάζεται να παρκάρουν για λίγη ώρα.
Εξ αρχής το μέτρο είχε προκαλέσει αντιδράσεις, αφού πολλοί ήταν εκείνοι που υποστήριζαν ότι δεν επαρκούν οι θέσεις στάθμευσεις σε οργανωμένα πάρκινγκ για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες. Το τελευταίο διάστημα, δε, επί της ουσίας έχει ατονήσει, αφού ελάχιστοι είναι οι οδηγοί που προμηθεύονται τις κάρτες της ελεγχόμενης στάθμευσης, τις οποίες κατά κύριο λόγο μπορούν να βρουν στα γραφεία της δημοτικής αστυνομίας. Τα περισσότερα περίπτερα δεν διαθέτουν κάρτες, αφού οι περιπτερούχοι δεν έχουν ουσιαστικά κέρδος από αυτές.
Το γραφείο κυκλοφοριακών θεμάτων έβαλε ως στόχο πλέον να ενεργοποιήσει εκ νέου το μέτρο, προωθώντας αλλαγές που θεωρούνται αναγκαίες μετά και τις αναπλάσεις στους κεντρικούς δρόμους.
Αποδεσμεύονται Μοάτσου και Κουντουριώτη
Η πρώτη από τις αλλαγές αφορά την άρση του μέτρου στην οδό Μοάτσου και Κουντουριώτη. Όταν είχε δημιουργηθεί η ελεγχόμενη στάθμευση, οι συγκεκριμένοι δρόμοι δεν είχαν αναπλαστεί και είχαν δεκάδες θέσεις. Τώρα, η κατάσταση είναι διαφορετική, αφού θέσεις υπάρχουν μόνο στην οδό Μοάτσου και αυτές είναι περίπου 40, έτσι, όπως σημείωσε στην Κρητική Επιθεώρηση ο αντιδήμαρχος Νίκος Κονταξάκης, η δημοτική αρχή αποφάσισε να «αποδεσμεύσει» τους συγκεκριμένους δρόμους, «προκειμένου να ενισχύσουμε και την αγορά σε αυτούς και τις κάθετες οδούς. Να μπορεί δηλαδή κάποιος καταναλωτής να σταματήσει για λίγο για να κάνει τα ψώνια του. Αντιλαμβανόμαστε τη δύσκολη οικονομική συγκυρία και έτσι αυτή είναι η πολιτική μας απόφαση», είπε.
Η δεύτερη αλλαγή είναι αυτή που θα αυξήσει τις θέσεις της ελεγχόμενης στάθμευσης, αφού, με βάση και τις προτάσεις της κυκλοφοριακής μελέτης του κ. Τίλη, αυτή θα επεκταθεί στα ανατολικά, στην περιοχή της Σοχώρας και σε δρόμους νότια, πιο συγκεκριμένα στις οδούς Καζαντζάκη, Καούνη και Ασκούτση.
Παράλληλα, έχει αποφασιστεί να γίνει πιο αυστηρή η διαδικασία για την παραχώρηση κάρτας δωρεάν στάθμευσης στους δικαιούχους, κατοίκους της περιοχής της ελεγχόμενης στάθμευσης. Θα δίνεται κάρτα μόνο για ένα αυτοκίνητο σε κάθε κατοικία, ενώ ο δικαιούχος θα πρέπει να προσκομίζει Ε9 και λογαριασμό της ΔΕΗ για να αποδεικνύει το μόνιμο της διαμονής του. Επιπλέον, τον έλεγχο θα κάνει μία επιτροπή που θα αποτελείται από έναν εκπρόσωπο της δημοτικής κοινότητας, έναν της δημοτικής αστυνομίας, τον αιρετό υπεύθυνο της δημοτικής αστυνομίας, έναν εκπρόσωπο του γραφείου της παλιάς πόλης και έναν υπεύθυνο του γραφείου συγκοινωνιών του δήμου.
Τέλος, για να αποφευχθεί το φαινόμενο της επαναχρησιμοποίησης της κάρτας, θα εφαρμοστεί το σύστημα του «ξυστού» σε αυτές.
Αγγελική Καλλέργη - www.goodnet.gr