Σάββατο, 21 Απριλίου 2012

Η λάμψη της Σαντορίνης στην Ταϊλάνδη


Iδιοκτήτης εμπορικού κέντρου στην πόλη Τσα Αμ της Ταϊλάνδης, φανατικός της Ελλάδας αλλά κυρίως λάτρης της Σαντορίνης, βρήκε ένα πρωτότυπο τρόπο για να προσελκύσει τουρίστες.
Δημιούργησε ένα πάρκο 60 στρεμμάτων με καταστήματα και χώρους αναψυχής, το οποίο αντιγράφει πιστά την αρχιτεκτονική του ελληνικού νησιού. Το «Santorini Park» θα εγκαινιαστεί στις 5 Μαΐου, όμως τα πρώτα βίντεο στο Διαδίκτυο προκαλούν ενθουσιασμό στην Ταϊλάνδη.

Στην Ελλάδα κάποιοι μειδίασαν με την επιμονή του Ταϊλανδού επιχειρηματία να πνίξει στο λευκό και το γαλάζιο τις εγκαταστάσεις του, οι οποίες διαθέτουν έως και καμπαναριά εκκλησίας. Κάποιοι άλλοι τρίβουν τα χέρια τους για την ανέξοδη διαφήμιση της χώρας μας. Βέβαια, πού να βρει κανείς τέτοιους επιχειρηματίες που να ’χουν τόσο πάθος για έναν τόπο και κυρίως τόσα εκατομμύρια να επενδύσουν αντιγράφοντάς τον.

Στην Αμερική πάντως διαφημίζουμε την Ελλάδα μέσα από τα σουπλά. Περίπου 4.500 ελληνικά εστιατόρια, μέλη του οργανισμού Pan Gregorians, θα λάβουν σουπλά που απεικονίζουν έργα Ελλήνων ζωγράφων, με σκοπό την προώθηση της τουριστικής εικόνας της χώρας στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Ιδιωτική Συμμαχία - Εθνική Επιτυχία».

Τα πρώτα δύο εκατομμύρια είναι έτοιμα και μέσα στον χρόνο αναμένονται άλλα πέντε, αφού ο Ελληνοαμερικανικός Οργανισμός Εστιατόρων ανέλαβε να τυπώσει συνολικά επτά εκατ. αντίτυπα έργων που θα τοποθετηθούν στα τραπέζια των εστιατορίων-μελών του.

Είκοσι καλλιτέχνες όπως οι: Δάφνη Αγγελίδου, Μαρία Αναστασίου, Χρύσα Βέργη, Εριέττα Βορδώνη, Μαρία Γιαννακάκη, Τάνια Δημητρακοπούλου, Σοφία Καλογεροπούλου, Ειρήνη Κανά, Καλλιρρόη Μαρούδα, Μαρία Φιλοπούλου, Δ. Ανδρεαδάκης, Σ. Γεωργιάδης, Κ. Γεωργίου, Δ. Κούκος, Σ. Κουρσάρης, Π. Μπελντέκος, Χ. Παλλαντζάς, Α. Ραζής, Π. Σάμιος, Δ. Σαρασίτης, στάθηκαν ανοιχτοί στο κάλεσμα και παραχώρησαν τα πνευματικά δικαιώματα δύο έργων τους ο καθένας. Είναι μια αρχή. Και δεν είναι καθόλου μικρή, αρκεί να υπολογίσει κανείς πόσα λεπτά περιμένει πάνω από ένα σουπλά στο εστιατόριο, μέχρι να του σερβίρουν το φαγητό που επέλεξε.

Σε μια εποχή που οι πολιτικοί μιλούν για αύξηση του τουρισμού αλλά η πραγματικότητα τους διαψεύδει, όπως συνέβη με τη μείωση κατά 9% των τουριστών του Πάσχα, ιδέες χρειάζονται. Η πλειοψηφία των ξένων επισκεπτών γνωρίζει τα μνημεία μας, ελάχιστοι όμως τη σύγχρονη ελληνική δημιουργία. Κι όμως, η Ελλάδα συνεχίζει να παράγει πολιτισμό στα εικαστικά, το θέατρο, τη μουσική, ακόμη και στην κλασική.

Ηρθε ο καιρός να δούνε και να δούμε τη φωτεινή μας πλευρά. Να αφήσουμε την αρνητική διάθεση και να βρούμε τον δημιουργικό μας εαυτό.

Της Γιωτας Συκκα για την καθημερινη

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...