Πέμπτη, 14 Ιουνίου 2012

6.000 θέσεις εργασίας για το δρόμο Κόρινθος-Καλαμάτα


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε σήμερα χρηματοδότηση ύψους 252 εκατ. ευρώ από τα διαρθρωτικά ταμεία για την ολοκλήρωση της εθνικής Κόρινθος-Καλαμάτα-Σπάρτη.
Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο έργο κατασκευής αυτοκινητόδρομου που εγκρίνεται σε ένα μήνα, συνολικού κόστους 296 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των εθνικών και ιδιωτικών επενδύσεων. Θα δημιουργήσει 6.000 νέες θέσεις εργασίας κατά τη φάση κατασκευής. Πρόκειται επίσης για ένα από τα 181 έργα προτεραιότητας που υπέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Νοέμβριο, προκειμένου να συμβάλει στην ταχύτερη επάνοδο στην ανάπτυξη στην Ελλάδα με πόρους από τα διαρθρωτικά ταμεία. Σημειωτέον ότι για την Ελλάδα θα διατεθούν συνολικά 20,4 δισεκ. ευρώ από τα διαρθρωτικά ταμεία για την περίοδο 2007-2013.

Σχολιάζοντας την απόφαση αυτή, ο Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, κ. Johannes Hahn, δήλωσε: «Η κατασκευή αυτού του αυτοκινητοδρόμου στην Ελλάδα είναι ενδεικτικό παράδειγμα του πώς τα διαρθρωτικά ταμεία μπορούν να προωθήσουν με επιτυχία τις συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα. Η περιφέρεια Πελοποννήσου θα συνδεθεί με την υπόλοιπη Ελλάδα και την ΕΕ, παρέχοντας νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη. Απ' ότι φαίνεται, τα έργα προτεραιότητας προχωρούν με ικανοποιητικό ρυθμό».

Το έργο συνίσταται στην ολοκλήρωση των κλάδων Κορίνθου-Τριπόλεως-Καλαμάτας (159 χλμ.) και Λεύκτρων-Σπάρτης (46 χλμ.). Ο οδικός άξονας ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών («ΤΕΝ-Τ»). Είναι αποτέλεσμα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και τη διαχείρισή του έχει αναλάβει η εταιρεία ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε. Το όλο έργο περιλαμβάνει επτά σήραγγες και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2013. Τμήματα του αυτοκινητοδρόμου θα έχουν ήδη ολοκληρωθεί εντός του 2012.

Με τον νέο αυτοκινητόδρομο θα μειωθεί ο χρόνος της διαδρομής μεταξύ Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας από 2 ώρες και 30 λεπτά σε 1 ώρα και 52 λεπτά, ενώ στη διαδρομή Τρίπολη - Σπάρτη ο χρόνος ταξιδίου αναμένεται να μειωθεί από 1 ώρα σε 45 λεπτά. Κατ'αυτόν τον τρόπο διευκολύνοναι οι περαιτέρω επενδύσεις στην περιοχή.

Η επένδυση από πλευράς ΕΕ γίνεται μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), εντάσσεται δε στο πλαίσιο ενός προγράμματος που ονομάζεται «ενίσχυση της προσπελασιμότητας» και αποσκοπεί στη βελτίωση της υποδομής των μεταφορών στην Ελλάδα έως το 2013.

Ιστορικό

Πρόκειται για ένα από τα λεγόμενα «μεγάλα έργα», η συνολική δημόσια χρηματοδότηση των οποίων υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ και ως εκ τούτου υπόκειται σε ειδική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ άλλες κατηγορίες έργων εγκρίνονται σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο.

Τον Νοέμβριο του 2011, σε συνεργασία με τις ελληνικές αρχές, καταρτίστηκε κατάλογος 181 συγχρηματοδοτούμενων έργων προτεραιότητας υψηλής επενδυτικής αξίας. Ο κατάλογος αυτός αντιπροσωπεύει το 56% των διαθέσιμων επενδύσεων στο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής στην Ελλάδα για την περίοδο 2007-2013. Από αυτά η Επιτροπή έχει ήδη εγκρίνει 13 μεγάλα έργα. (βλ. και IP/12/549).

via

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...