Σάββατο, 14 Ιουλίου 2012

Το «Σπίτι των Ελλήνων» στο Λονδίνο


Η Καλή Εικόνα της χώρας μας, μια «μικρογραφία» της «Ελλάδας που αξίζει να επισκεφτείτε» θα παρουσιαστεί σε κεντρικό σημείο του Λονδίνου 27/7 με 3/8.
Πρόκειται για πρωτοβουλία των «Ελληνοβρετανικού Επιμελητηρίου» (BHCC), «Συμμαχία για την Ελλάδα» και «Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής Εκεχειρίας».

«Θα προβληθεί η Ελλάδα που δεν σταματά να παράγει και που αποτελεί έναν ασφαλή τουριστικό προορισμό, να γνωρίσει ο κόσμος την ελληνική φιλοξενία και την Ελλάδα του σήμερα». Αμιγώς τουριστικός ο στόχος του δηλαδή. Η μεγάλη μερίδα των κομμάτων επιμένει ότι ο τουρισμός αξίζει να είναι η κύρια πηγή εσόδων. Σε μια χώρα μικρή, αλλά τόσο μεγάλη σε ιστορία, αξίες, επιτεύγματα και προσφορά στην ανθρωπότητα, στη κοιτίδα του Ελληνισμού τα GoodNews είναι πολύ περισσότερα!

Οπως, στη συνέντευξη Τύπου ειπώθηκε: «Η Ελλάδα δεν είναι μόνο ήλιος και θάλασσα» Σωστό. Ελλάδα του 2012 είναι οι άνθρωποι και οι ιδέες που φώτιζαν και φωτίζουν ακόμη σε όλο τον κόσμο.

+
Το «Σπίτι των Ελλήνων» θα στεγαστεί στο Carlton Club, στην καρδιά του Λονδίνου, ανάμεσα στο Πικαντίλι και τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ. Είναι σίγουρο ότι το Λονδίνο τις ημέρες των Αγώνων θα αποτελεί κανονικό φρούριο, παρ’ όλα αυτά όμως το «Σπίτι των Ελλήνων» θα είναι εύκολα προσπελάσιμο για τους πεζούς, καθώς βρίσκεται κοντά στο Tube (το λονδρέζικο μετρό).

-
Η πρωτοβουλία αυτή λανσάρει κι ένα νέο σύνθημα: «Restarting Greece». «Επανεκκινώντας την Ελλάδα», στα ελληνικά. Η ελπίδα όλων είναι η φράση αυτή να λειτουργήσει =  να αποφέρει άμεσα οικονομικά οφέλη στη χώρα μας. Περισσότερα απ’ ό,τι απέφεραν επίσης «έξυπνα» σλόγκαν που ξεκίνησαν στο πρόσφατο παρελθόν διάφοροι κρατικοί και ιδιωτικοί φορείς, όπως τα «Repower Greece», «Give Greece a Chance», «Invest in Greece», «Rebrand Greece», «True Greece», όλα εκ των οποίων αρχικά μάς προκάλεσαν όμορφο ενθουσιασμό, αλλά δυστυχώς δεν απέτρεψαν την τουριστική -και όχι μόνο- καταβύθιση της χώρας μας...

Στην συνέντευξη Τύπου των διοργανωτών τονίστηκε ότι: 
«Πρόκειται καθαρά για μία ιδιωτική πρωτοβουλία, η οποία προσπάθησε και κατάφερε να συμπαρασύρει αρκετές από τις επιχειρηματικές δυνάμεις της Ελλάδας αλλά και της διασποράς. Δεν υπήρξε καμία κρατική βοήθεια. Εγινε εφικτή με τις ευγενικές χορηγίες των:
Θεόδωρου και Γιάννας Αγγελοπούλου, ΟΠΑΠ και Invest in Greece, την υποστήριξη των:
Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, Διεθνής Ολυμπιακή Ακαδημία,
Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και την αιγίδα των:
ΕΟΤ, ΟΠΕ, ΟΑΕΠ, ΣΕΤΕ, Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων, Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, Ελληνοϊταλικό, Ελληνοαμερικανικό, Ελληνογαλλικό, Ελληνογερμανικό και Ελληνοσουηδικό Επιμελητήριο, Spot Thompson, Ελληνική Πρωτοβουλία Τεχνολογικών Συνεργατικών Σχηματισμών CORALLIA, Vivartia και Vodafone».

Ο χώρος δεν είναι ακόμη τελειοποιημένος. Τα λεφτά τα οποία κατάφεραν να συλλεχθούν δεν μπορούσαν να καλύψουν το ενοίκιο του σπιτιού για όλες τις μέρες που θα διαρκέσουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Συνεπώς, το σπίτι θα λειτουργεί από τις 27 Ιουλίου μέχρι τις 3 Αυγούστου.

O πρόεδρος Ελληνοβρετανικού Επιμελητηρίου, Χάρης Οικονομόπουλος, δήλωσε:
«Το Σπίτι των Ελλήνων στο Λονδίνο είναι υπόθεση όλων μας. Το Σπίτι των Ελλήνων, η Ελλάδα, είναι καθήκον όλων μας».

Στο τέλος της επίσημης παρουσίασης αναφέρθηκε:
«Κάθε χρηματική συνεισφορά είναι δεκτή προκειμένου να ολοκληρωθεί ο χώρος που θα αποτελεί σπίτι των Ελλήνων, και γιατί όχι μέχρι και τη λήξη των Ολυμπιακών Αγώνων».

Παρά τη συμμετοχή, την αρωγή, την αιγίδα και τις ευχές των κραταιών και κρατικών φορέων και εταιρειών, η Καλή Εικόνα της Ελλάδας επαφίεται και πάλι στο φιλότιμο  και -κυρίως- την οικονομική ενίσχυση των Ελλήνων πολιτών. Ελπίζουμε να πρόκειται για παρεξήγηση, διότι δόθηκε η εντύπωση ότι καλούμαστε να ενισχύσουμε την τουριστική προβολή της χώρας μας...! Να πληρώσουμε ώστε από όλες τις αξίες που προσφέρει ο Ελληνισμός στον πλανήτη, οι Ολυμπιακοί Αγώνες να αποτελέσουν ευκαιρία να προβληθεί μόνο ο Τουρισμός.

Θέση: 
Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα (με τη γεωγραφική της θέση, την ιστορία της, τα προϊόντα και τους ανθρώπους της) ο τουρισμός είναι κάτι το αυτονόητο -δεν αποτελεί News. Το «τουριστικό πακέτο Ελλάδα» είναι από τη φύση και τη θέση του τόσο δυνατό, που κανονικά δε θα έπρεπε να κοστίζει πολύ. Καμία «Jaguar» ή «RollsRoys» αυτού του κόσμου δε χρειάζεται μεγάλο μπάτζετ προβολής, όσο το «εργοστάσιο» κάνει καλά τη δουλειά του -διαφορετικά δε λέγεται «διαφήμιση», αλλά «damage control» και «crisis managment».

Είναι υποχρέωση του Κράτους των επαγγελματικών φορέων του οι τουριστικές υποδομές να λειτουργούν σε αξιομνημόνευτο επίπεδο. Είναι καθήκον όλων μας να διατηρούμε στη μνήμη μας ότι ο τουρισμός είναι απλά μια πηγή εισοδήματος, η οποία χρειάζεται σπουδή και μέτρο. Διότι αυτή η χώρα δεν είναι Σεϋχέλες. Είναι η απαρχή του δυτικού -και όχι μόνο- πολιτισμού.

(Ολες οι) Επιστήμες, οι Τέχνες, η Φιλοσοφία, η Παιδεία, η Πολιτική, η Ευζωία, η Διατροφή, η Γεωργία, ήκμασαν εδώ. Μπορεί ο «κόσμος» να μεγάλωσε και ο ρόλος μας να περιορίστηκε, όμως ποτέ η Ελλάδα δεν σταμάτησε να παράγει, να διακρίνεται σε αυτούς τους τομείς. Πολύ περισσότερο απ’ ό,τι (στα μήντια) φαίνεται. Αυτές οι επιτυχίες, αυτά τα Αριστεία είναι τα GoodNews. Αυτά μεταδίδουμε. Και αυτά αξίζει να διαφημίζουμε σε κάθε ευκαιρία, όπως είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες.

via

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...