Πέμπτη, 12 Απριλίου 2012

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τα αβγά


Την Μ. Πέμπτη, κάθε σπίτι γεμίζει βαμμένα αυγά. Κατακόκκινα αυγά, που γεμίζουν καλαθάκια και πιατέλες και στολίζουν τα τραπέζια μας, περιμένοντας το βράδυ της Ανάστασης και την Κυριακή του Πάσχα.
Πόσα ξέρουμε όμως γι΄αυτά; Πως αναγνωρίζουμε αν τα αυγά που αγοράσαμε είναι φρέσκα; Πόσο καιρό διατηρούνται στο ψυγείο; Και αν μας ξεμείνουν κόκκινα αυγά, πόσα μπορούμε να τρώμε την μέρα; Οι απαντήσεις βρίσκονται καλά κλεισμένες μέσα στο τσόφλι αλλά μπορούμε να τις αποκρυπτογραφήσουμε!

Συντήρηση
Όταν αγοράσεις τα αυγά για βάψιμο, φρόντισε να μην τα αφήσεις πολύ ώρα σε θερμοκρασία δωματίου, γιατί αλλοιώνονται γρήγορα. Τοποθέτησε τα σε ένα αρκετά κρύο σημείο του ψυγείου και όχι στην πόρτα, όπως συνηθίζεται. Επίσης, ο σωστός τρόπος συντήρησης είναι με την μύτη προς τα κάτω! Αν τα αγοράσεις σε συσκευασίες, φρόντισε να αναποδογυρίσεις την συσκευασία πριν την βάλεις στο ψυγείο. Τα βραστά αυγά διατηρούνται στο ψυγείο 2-3 εβδομάδες ενώ τα φρέσκα αυγά περίπου ένα μήνα.

Έλεγχος φρεσκάδας
Μπορείς να ελέγξεις αν τα αυγά είναι φρέσκα πριν ή ακόμα και μετά το βράσιμο: Αν θέλεις να τα τηγανίσεις, σπάσε πρώτα τα αυγά σε ένα πιάτο και παρατήρησε τα. Τα φρέσκα αυγά διατηρούν σφιχτό και κυρτό το ασπράδι τους ενώ τα μπαγιάτικα  έχουν νερουλό ασπράδι και ο κρόκος τους διασπάται.
Αν θέλεις να τα βράσεις, τσέκαρε πως συμπεριφέρονται όταν τα ρίξεις στην κατσαρόλα με αλατόνερο. Τα φρέσκα αυγά ξαπλώνουν οριζοντίως στον πάτο, τα αυγά ενός μήνα κάθονται κάθετα στον πάτο ενώ τα μπαγιάτικα επιπλέουν στην επιφάνεια του νερού. Ό, τι είναι στον πάτο τρώγεται. Τα υπόλοιπα καλά θα κάνεις να τα πετάξεις.
Αν επιλέξεις ένα βαμμένο αυγό στο πασχαλιάτικο τραπέζι, μπορείς να δεις πόσο φρέσκο είναι κοιτώντας την μικρή λακουβίτσα στην βάση του. Όσο πιο μικρή είναι, τόσο πιο φρέσκο είναι το αυγό.

Κατανάλωση
Αν περάσει το Πάσχα και έχεις ξεμείνει με 2 ντουζίνες κόκκινα αυγά, βάλτα στο ψυγείο και κατανάλωνε τα με μέτρο. Το αυγό είναι μια εξαιρετική και φτηνή πηγή πρωτεΐνης. Αν φας 2 αυγά προσλαμβάνεις την ίδια πρωτεΐνη που θα έπαιρνες από 100 περίπου γρ. κρέας! Μπορείς να τρως μέχρι ένα αυγό κάθε μέρα, άφοβα, χωρίς να έχεις πρόβλημα με την χοληστερίνη σου. Μπορείς αν θες να τρως τα ασπράδια απο 2-3 αυγά και ολόκληρο με τον κρόκο μόνο ένα κάθε μέρα. Μην σνομπάρεις όμως τελείως τον κρόκο. Έχει και αυτός πολλά πολύτιμα θρεπτικά συστατικά!

via

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...