Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012

Άφραγκος στο Λονδίνο:το site-οδηγός για την πόλη φτιαγμένο από Έλληνα


www.brokeinlondon.com: Ο τίτλος τα λέει όλα: άφραγκος στο Λονδίνο. Μπορεί να μην έχει συμβεί σε εσένα αλλά πλέον το ακούς συχνά από τους γύρω σου.
Ο τάδε γνωστός μπούχτισε με την ανεργία στην Ελλάδα, τα μάζεψε και έφυγε και τώρα αναζητά την τύχη του στο Λονδίνο. Μέσα από τη δική του εμπειρία αλλά και των φίλων του, ο 30χρονος Έλληνας Μανώλης Ζωγραφάκης δημιούργησε  το πρωτότυπο site www.brokeinlondon.com για να λύνει τις απορίες των απανταχού ξενιτεμένων.


Συνέντευξη στη Νίκη Ρωμανού


Dear Manolis, εξήγησε μου με δύο λόγια την ιστορία του «Broke in London».


Πιστεύω ότι ο τίτλος τα λέει όλα. Βασικά η όλη ιστορία είναι κάπως κωμική… Όταν τελειώσει το μεταπτυχιακό μου στο τμήμα Arts Administration and Cultural Policy στο Πανεπιστήμιο του Goldsmiths στο Λονδίνο, έψαχνα απεγνωσμένα για δουλειά. Άστεγος και φιλοξενούμενος από φίλο σε φίλο, σε εκείνη τη φάση και σπίτι είχα κουβαληθεί στον φίλο μου τον Παναγιώτη. Μία μέρα, ενώ γυρνάω απο το τοπικό supermarket με τις σακούλες στα χέρια, λαμβάνω μήνυμα από την κοπέλα μου τη Λίλα (η οποία παρεμπιπτόντως έχει ψύχωση με ζώδια) η οποία μου γράφει τις προβλέψεις του ζωδίου μου: εκμεταλλεύσου αυτή την σάπια περίοδο και μετέτρεψε την σε χρυσό.


Πάνω που σκέφτομαι «τι μου λέει τώρα;», ξαφνικά μου έρχεται η ιδέα! Το ερώτημα είναι απλό: τι κάνω όλη αυτή την περίοδο; Ψάχνω για σπίτι, δουλειά και συμβουλές για το πώς θα τα καταφέρω γενικότερα να ζήσω σε αυτή την όμορφη μεν αλλά χαοτική δε πόλη. Γιατί, λοιπόν, καθώς αναζητώ σπίτι και δουλειά να μην αρχίσω να συλλέγω πληροφορίες και να καταγράφω κάθε website που συναντώ ώστε να φτιάξω μια βάση δεδομένων με πληροφορίες και links για άτομα που είναι στην ίδια φάση με εμένα; (και- πίστεψε με- είναι πολλοί!) Βασικά εκείνη την περίοδο όλοι μου οι φίλοι και γνωστοί περνούσαν τις ίδιες δυσκολίες και θυμάμαι ότι η αναζήτηση σπιτιού, δουλειάς και tips για φτηνή ζωή ήταν το νούμερο ένα θέμα συζήτησης. Έτσι σκέφτηκα πως αφού δεν υπάρχει ένα website που να συγκεντρώνει όλα τα παραπάνω, ας καθίσω να φτιάξω εγώ ένα. Φαίνεται απλό σαν σκέψη αλλά τελικά δεν είναι καθόλου...

Σε πείραξε που δεν κατάφερες να ψηφίσεις σε αυτές τις κρίσιμες εκλογές;


Το γεγονός ότι δεν μπόρεσα να ψηφίσω είναι  το λιγότερο. Νιώθω μια γενική πίκρα που μας έχουν αναγκάσει να προσπαθούμε να βρούμε τρόπο να αποχωριστούμε την χώρα μας και να ξενιτευτούμε. Είναι λες και το καράβι είναι στο όριο να βουλιάξει και παλεύουνε όλοι για το ποιος θα πηδήξει πρώτος…


Αντιμετωπίζεις το site με χιούμορ και δόσεις αυτοσαρκασμού παρόλο που, αν το καλοσκεφτείς, ο λόγος ύπαρξής του μου φαίνεται λυπηρός. Ή μήπως όχι;


Καθόλου λυπηρός. Το site δημιουργήθηκε με σκοπό να μεταδώσει όλη αυτή τη θετική ενέργεια και οπτική που είχα από την αρχή και καθ’ όλη την διάρκεια της «περιπέτειας» μου σε όλους αυτούς που είναι στην ίδια φάση με εμένα. Πλέον έχω βρει δουλειά και παράλληλα ασχολούμαι με το "Broke in London".

Είναι τελικά συχνό το φαινόμενο των άφραγκων στο Λονδίνο;


Η πλειοψηφία των ατόμων μεταξύ 20 και 35 στο Λονδίνο οι οποίοι δεν έχουν την οικονομική άνεση και δεν είναι καριερίστες (bankers, managers κλπ) συναντούν παρόμοιες και ίσως μεγαλύτερες δυσκολίες από τις δικές μου. Βλέπεις ότι όλοι συγκατοικούν και έχουν μια και δύο δουλειές για να τα βγάλουν πέρα. Όλος ο μισθός σου φεύγει στο ενοίκιο. Για να σου δώσω να καταλάβεις ,για να νοικιάσεις ένα δωματιάκι σε ένα σπίτι με άλλους τρεις συγκάτοικους θα πρέπει να πληρώνεις το λιγότερο 550 με 600 ευρώ τον μήνα (μόνο για ένα δωμάτιο!).


Μπορεί ένα site να σου λύσει τα χέρια ως προς την επιβίωσή σου;


Εν μέρη, ευελπιστώ πως ναι. Βασικά προσπάθησα να στήσω το website με τέτοιο τρόπο ώστε να σε βοηθάει στην καθημερινή σου αναζήτηση για δουλειά, σπίτι και γενικότερα φτηνής ζωής. Σε γλιτώνει λοιπόν απο άπειρο χρόνο αναζήτησης στο διαδύκτιο. Έβαλα τον εαυτό μου στην θέση του χρήστη και προσπάθησα να το φτιάξω με τέτοιο τρόπο ώστε να μου είναι ευχάριστο και εύχρηστο. Ήθελα να φτιάξω ένα website σημείο αναφοράς στην καθημερινή αναζήτηση δουλειάς, σπιτιού, οικονομικού φαγητού και αγαθών, φτηνής διασκέδασης και μεταφοράς. Είναι σάν τον φίλο που πάντοτε ήθελες να έχεις στο Λονδίνο με όλα τα tips και τις πληροφορίες που μπορεί να χρειαστείς.

Ποια από όλα τα sections του site θεωρείς ότι έχει περισσότερη πέραση;


Το Job hunting και το Room search. Οι δύο κατηγορίες είναι η βάση του site. Η εύρεση εργασίας και σπιτιού στο Λονδίνο είναι full time απασχόληση, πράγμα που εάν δεν το ζήσεις μόνος σου, δεν μπορείς να το καταλάβεις. Και τα δύο αυτά απαιτούν άπειρο χρόνο και αφοσίωση και απ’ ό,τι βλέπω ο κόσμος εκτιμάει πολύ τις δύο αυτές κατηγορίες καθώς παρέχουν πληροφορίες για κάθε αξιόλογο UK website αυτού αντικειμένου. Πάντως το «Broke in London» χρειάζεται αρκετό ψάξιμο καθώς παρέχει άπειρες πληροφορίες, από το πως να τα βγάλεις πέρα τον πρώτο καιρό στο Λονδίνο, πως να φτιάξεις το CV σου μέχρι που και πως να διασκεδάσεις με 0 λίρες στην τσέπη, που να βρεις λαϊκές αγορές.


Αν έφτιαχνες ένα αντίστοιχο «Broke In Athens», ποιο θα ήταν το top 5 συμβουλών σου για την ελληνική πρωτεύουσα; 


1. Εάν δεν βρήκεις δουλειά κάνε κάτι δικό σου. Απο το να κάθεσαι και να κλαίγεσαι είναι καλύτερο να ασχολείσαι με κάτι. Ειδικά εάν σκεφτείς κάτι καλό που να έχει σχέση με το διαδίκτυο και δεν χρειάζεται κεφάλαιο, τότε τόλμησε το, δεν έχεις τίποτα να χάσεις.
2. Μετακόμισε στην επαρχία! Τέλεια η Αθήνα αλλά η αλήθεια είναι ότι έχει και αλλού πορτοκαλιές..
3. Συγκατοίκηση είναι η μόνη λύση! Δεν είναι γυφτιά είναι ανάγκη.. και που ξέρεις μπορεί να έχει και τα τυχερά της.
4. Αυτή η συμβουλή είναι 2 σε 1. Πάρε ποδηλατάκι και κόψε το τσιγάρο. Δεν θα φτιάξεις μόνο αντοχές αλλά θα γλιτώσεις και πολλά ευρώ (στην χειρότερη δραχμές)
5.  Εάν κάνεις όλα τα παραπάνω και δε δεις άσπρη μέρα, τότε πάρε τα μπογαλάκια σου και φύγε.. Λονδίνο, Βερολίνο, Βανκούβερ, Μελβούρνη, Άμστερνταμ.

Ισχύουν οι πληροφορίες μου ότι δεν πρόκειται μόνο για «Βroke in London» αλλά και «Broke in Berlin», «Broke in Paris» κλπ…;


Ισχύουν, αλλά αργούν κάπως. Περισσότερες πληροφορίες μετά τον Σεπτέμβριο.

via

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...