Ξεκίνησαν οι παραγγελίες και για τη νέα παραγωγή πατάτας Νευροκοπίου! Στη νέα διεύθυνση των πατατοπαραγωγών Νευροκοπίου, www.dasoton.com. Οι παραγγελίες για τη νέα σοδειά πατάτας γίνονται μέσα από ειδική φόρμα παραγγελίας.
Οι πρώτες παραγγελίες για την παραγωγή του Αυγούστου έχουν γίνει από δήμους και συλλόγους. Τη διανομή σε όλη την Ελλάδα αναλαμβάνει η ομάδα των παραγωγών.
Στη διαδικτυακή σελίδα www.dasoton.com μπορεί να απευθυνθεί πια κάθε σύλλογος, ομάδα Πολιτών ή Δήμος «για να παραγγείλει πατάτες απευθείας από τους παραγωγούς, χωρίς μεσάζοντες, σε τιμή κόστους».
Η νέα σελίδα, φιλικά διαμορφωμένη για το χρήστη, διαθέτει ηλεκτρονική φόρμα παραγγελίας, όπου συμπληρώνονται τα απαραίτητα στοιχεία. Τη διανομή και διάθεση σε όλη την Ελλάδα από τις 15 Αυγούστου έως τα τέλη Απριλίου αναλαμβάνει προσωπικά η Ομάδα Πατατοπαραγωγών Λεκανοπεδίου Κάτω Νευροκοπίου. Όπως αναφέρουν στη σελίδα τους, οι κρατήσεις πατάτας γίνονται μόνο από Δήμους, Κοινότητες και Συλλόγους με τις πρώτες κρατήσεις για την παραγωγή του Αυγούστου να έχουν ήδη ξεκινήσει.
Παράλληλα με τα τηλέφωνα παραγγελιών και το e-mail επικοινωνίας, ο επισκέπτης μπορεί να βρει πληροφορίες για το Δασωτό, το πρωτοπόρο ελληνικό χωριό με τη δική του ιστοσελίδα, αυτό που πρωτοστάτησε με το «Κίνημα της πατάτας». Το Δασωτό κατόρθωσε σε διάστημα περίπου 1ος μήνα να φέρει στην επικαιρότητα της χώρας το εκλεκτό γεώμηλο* που παράγει.
Υπολογίζεται ότι περισσότεροι από 15.000 – 17.000 τόνοι πατάτας έχουν διατεθεί μόνο από το Νευροκόπι από τότε που ξεκίνησε σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας το «Κίνημα της Πατάτας. Οι αδιάθετες ποσότητες έχουν πλέον περιοριστεί στις 3.000-4.000 τόνους, ενώ καθημερινά εκτιμάται ότι πωλούνται συνολικά πάνω από 500 τόνοι πατάτας και τα Σαββατοκύριακα ακόμη περισσότεροι.
Η ετήσια παραγωγή του Νευροκοπίου ανέρχεται σε 100.000 τόνους πατάτας, κάτι που σημαίνει ότι οι ποσότητες που πωλήθηκαν μέσω του κινήματος, είναι μεν εντυπωσιακές για το διάστημα ενός μήνα, αλλά παραμένουν συγκριτικά μικρές.
Η πρωτοβουλία των παραγωγών από το Νευροκόπι για την πώληση των προϊόντων τους χωρίς τη μεσολάβηση των εμπόρων, επέφερε σημαντικές αλλαγές στις τιμές αλλά και τη νοοτροπία των Ελλήνων, οι οποίοι προτιμούν πια στις καθημερινές αγορές τους τα ελληνικά προϊόντα περισσότερο απ’ ότι πριν. Μετά την πατάτα Νευροκοπίου, τον ίδιο δρόμο πήραν και άλλα προϊόντα, όπως το λάδι από την Κρήτη, το κρασί από τη Σάμο και πρόσφατα το αλεύρι από το Κιλκίς.
via