Τρίτη, 6 Νοεμβρίου 2012

Υψηλά κέρδη από το σπιτικό τουρσί


Υψηλά έσοδα από το σπιτικό τουρσί

Πελάτες μπορούν να αποκτηθούν με τη συμμετοχή σε λαϊκές αγορές ή εκδηλώσεις παρουσίασης τοπικών προϊόντων.

Μέσα στην κουζίνα σας και με πολύτιμο προμηθευτή τον κήπο, το θερμοκήπιο ή το χωράφι σας, ανάλογα, μπορείτε να δραστηριοποιηθείτε στην επεξεργασία και τυποποίηση κηπευτικών. Με απλά λόγια έχετε τη δυνατότητα να στήσετε τη μικρή οικογενειακή σας μονάδα για να παράγετε τουρσί. Στη συνέχεια να το εμπορευτείτε και βρίσκοντας το κατάλληλο δίκτυο διανομής και λιανικής πώλησης να πετύχετε ένα μεικτό κέρδος της τάξης του 50% με 100%.

Με τη συνδρομή του γεωπόνου Δημοσθένη Τριανταφυλλίδη οι «Επαγγελματικές Ευκαιρίες» παρουσιάζουν έναν οδηγό για να φτιάξετε το δικό σας προϊόν με κηπευτικά όπως η πιπεριά, το καρότο, το σκόρδο κ.λπ. με όσο το δυνατό χαμηλότερο δυνατό κόστος, αλλά και για εκείνους που θέλουν επιχειρηματικά να δραστηριοποιηθούν να μάθουν πού μπορούν να αναζητήσουν χρηματοδοτική ενίσχυση.

Το τουρσί, σύμφωνα με τον κ. Τριανταφυλλίδη, «είναι ένα προϊόν το οποίο μπορεί να παραχθεί εύκολα και χωρίς υψηλό κόστος. Προκειμένου το κόστος να παραμείνει σε πολύ χαμηλό επίπεδο, θα πρέπει να τηρούνται από την πλευρά του επενδυτή ορισμένες προϋποθέσεις», λέει και τις παραθέτει:

- Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να έχει ως μόνιμη ασχολία του την παραγωγή των τουρσιών.
- Η παραγωγή των τουρσιών θα πρέπει να γίνεται καθημερινά, και να αξιοποιούνται τα κηπευτικά όλων των εποχών, διότι προκειμένου να παραμείνει το κόστος της επένδυσης σε χαμηλά επίπεδα, ο εξοπλισμός παραγωγής δεν θα είναι σε θέση να επεξεργάζεται πολύ μεγάλες ποσότητες κηπευτικών ενός μόνο είδους (π.χ. πιπεράκι τουρσί), και προκειμένου να επιτευχθεί ένα εύλογο κέρδος, απαιτείται η καθημερινή ενασχόληση με το αντικείμενο.
- Αυτός που θα ασχοληθεί θα πρέπει να εκπαιδευθεί, και σε αυτό θεωρούμε ότι θα πρέπει να δώσει μεγάλη βαρύτητα, τα θέματα εκπαίδευσης τα οποία προτείνουμε προς τους επενδυτές είναι τα θέματα, οικονομίας, παραγωγής, πωλήσεων, marketing και προώθησης προϊόντων, στην καινοτομία των προϊόντων, στη συσκευασία, στη στρατηγική που θα ακολουθήσει προκειμένου να διαφοροποιηθεί και να επιτύχει στις πωλήσεις.
- Για να εξοικονομήσει κάποιος δαπάνες θα πρέπει να παράγει και αυτός ορισμένα κηπευτικά ή θα πρέπει να συνεργάζεται με παραγωγούς κηπευτικών, έτσι ώστε να έχει χαμηλό κόστος αγοράς των πρώτων υλών.
- Συνιστάται η συνεργασία και με άλλους μικρούς παραγωγούς σαν και αυτόν, έτσι ώστε να μπορέσει να δημιουργήσει ένα καλάθι προϊόντων το οποίο θα εξυπηρετεί περισσότερες ανάγκες των καταναλωτών, και ταυτόχρονα να επιτύχει την πώληση των προϊόντων του και σε άλλες περιοχές όπου δραστηριοποιούνται άλλοι μικροί παραγωγοί σε άλλο αντικείμενο.
- Πελάτες μπορεί να αποκτήσει με τη συμμετοχή σε λαϊκές αγορές, αγροτικές εορτές παρουσίασης των τοπικών προϊόντων, έτσι ώστε να προωθεί περισσότερο το προϊόν του και να είναι επισκέψιμη η μικρή του μονάδα.

Αφού τηρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις, τότε ο ενδιαφερόμενος επενδυτής το μόνο που χρειάζεται όσον αφορά τον εξοπλισμό παραγωγής, είναι μόνο μία κουζίνα, κάποια σκεύη και ένας χώρος κατάλληλα κατασκευασμένος έτσι ώστε να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής και ταυτόχρονα να γίνεται εύκολη η εργασία του.

Σε ό,τι αφορά το θέμα της νομιμότητας της παραγωγής μέσα στην κουζίνα του σπιτιού ο κ. Τριανταφυλλίδης διευκρινίζει: «Η παραγωγική διαδικασία σε πολύ μικρή κλίμακα, και με σκεύη κουζίνας, δεν απαγορεύεται από κανένα νόμο, το θέμα όμως είναι ότι η παραγόμενη ποσότητα των τελικών προϊόντων είναι μικρή, έναντι των μεγάλων βιομηχανικών μονάδων παραγωγής».

ΖΥΜΩΣΗ

Τα βήματα για τη συσκευασία
Η άλμη που θα χρησιμοποιήσουμε μπορεί να είναι από 2-12% σε αλάτι. Για την παραγωγή της άλμης θερμαίνουμε το νερό, το οποίο πρέπει να είναι πόσιμο, προσθέτουμε το αλάτι, ανακατεύουμε μέχρι να διαλυθεί εντελώς και περιμένουμε μέχρι να βράσει η άλμη, μόλις βράσει, τότε προσθέτουμε αμέσως και την άλμη στον περιέκτη με τα κηπευτικά μας. Στην άλμη που θα φτιάξουμε επιτρέπεται και η χρήση ελαιολάδου και όξους (ξιδιού) ή χυμού λεμονιών, σκόρδου, μπαχαρικών κ.λπ., ενώ η προσθήκη ελαιολάδου θα βοηθήσει στο να μη σχηματιστεί ανεπιθύμητη πέτσα στην επιφάνεια της άλμης.

Αφού γεμίσουμε τον περιέκτη και με την άλμη, τότε κλείνουμε τον περιέκτη και τον κουνάμε, έτσι ώστε να φθάσει η άλμη σε όλα τα σημεία, και προσπαθούμε να μην εγκλωβίσουμε αέρα εντός του περιέκτη.Υστερα από όλα αυτά αφήνουμε να ολοκληρωθεί με τη βοήθεια των μικροοργανισμών η ζύμωση των λαχανικών. Κατά τη διάρκεια της ζύμωσης αφήνουμε χαλαρό το καπάκι. Με αυτόν τον τρόπο φεύγουν τα αέρια της ζύμωσης και δεν εισέρχεται σκόνη στο τουρσί μας.
Η διαδικασία παραγωγής

Η παραγωγική διαδικασία είναι εύκολη και μπορεί να γίνει από τον οποιονδήποτε. Αφού παραληφθούν τα κηπευτικά, απομακρύνονται φύλλα και ξένα σώματα, εν συνεχεία πλένονται προκειμένου να απομακρυνθεί η σκόνη και το χώμα που έχουν από τον αγρό ή από τη μεταφορά τους.
Εν συνεχεία ελέγχονται οπτικά προκειμένου να διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχουν στίγματα στην επιφάνειά τους. Αν υπάρχουν απομακρύνονται με ένα μαχαίρι.

Ορισμένα κηπευτικά χρησιμοποιούνται στην παραγωγή του τουρσιού, όπως είναι π.χ. η πιπεριά, ενώ τα περισσότερα πρέπει να ζεματιστούν.

Το ζεμάτισμα ή λεύκανση είναι η επεξεργασία που εφαρμόζεται σχεδόν σε όλα τα λαχανικά με εξαίρεση τα κρεμμύδια και τις πράσινες πιπεριές και σε ορισμένα φρούτα πριν από την κατάψυξη, την αφυδάτωση και την κονσερβοποίησή τους και αποβλέπει στην καταστροφή των ενζύμων, συνεπώς το ζεμάτισμα δεν αποτελεί μέθοδο συντήρησης των τροφίμων αλλά μέθοδο επεξεργασίας και προετοιμασίας αυτών για συντήρηση με άλλη μέθοδο.

Θέρμανση

Το ζεμάτισμα συνίσταται στη γρήγορη θέρμανση των κηπευτικών σε ορισμένη θερμοκρασία, συνήθως μεταξύ 70οC και 105οC για καθορισμένο χρόνο και στη συνέχεια τη γρήγορη ψύξη ή την προώθησή του χωρίς καθυστέρηση για παραπέρα επεξεργασία.
Τα κηπευτικά τα οποία θα χρησιμοποιήσουμε για την παραγωγή του τουρσιού μπορούμε να τα αφήσουμε ολόκληρα ή να τα κόψουμε σε κομμάτια ή φέτες και να τα τοποθετήσουμε σε γυάλινους περιέκτες.

Στην περίπτωση που αποφασίσουμε να αφήσουμε τα κηπευτικά μας ολόκληρα, προτείνουμε να κάνουμε ορισμένες τρύπες με ένα πιρούνι, ώστε να διευκολυνθεί η είσοδος της άλμης στο εσωτερικό τους και με αυτόν τον τρόπο να δημιουργηθούν και στο εσωτερικό των κηπευτικών οι συνθήκες εκείνες οι οποίες θα επιτρέψουν την ανάπτυξη των επιθυμητών μικροοργανισμών.
Δυνατότητα επιδοτήσεων έως και 60%

Τα περιθώρια κέρδους από την πώληση του τουρσιού είναι υψηλά και κυμαίνονται από 50 - 100 %.
Οσον αφορά τη δυνατότητα χρηματοδότησης των επενδυτών, έχει γίνει η προδημοσίευση του σχετικού προγράμματος και αναμένεται η προκήρυξη μέχρι το τέλος του χρόνου του προγράμματος ΕΣΠΑ - ΠΕΠ Β' κύκλος για την ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων μεταποίησης, τουρισμού, εμπορίου και παροχής υπηρεσιών.

Οι επιλέξιμες προς επιδότηση δαπάνες είναι οι παρακάτω:
Ανέγερση κτιριακών εγκαταστάσεων.
Δαπάνες διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου.
Ανακαίνιση, διαμόρφωση, εκσυγχρονισμός κτιρίων και εγκαταστάσεων (υδραυλικές εργασίες, ηλεκτρολογικές εργασίες, βαψίματα, πλακάκια, γυψοσανίδες κ.τ.λ.).
Αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού (μηχανήματα παραγωγής, συσκευασίας κ.τ.λ.).
Αγορά ηλεκτρονικού - μηχανογραφικού εξοπλισμού.
Αγορά ειδικού εξοπλισμού (π.χ. ξενοδοχειακός εξοπλισμός).
Εισαγωγή προϊόντων και εφαρμογών πληροφορικής (erp, crm, λογιστικά προγράμματα κ.τ.λ.).
Εξοπλισμός και εγκαταστάσεις εξοικονόμησης ενέργειας.
Συστήματα αυτοματοποίησης.
Δαπάνες σχετιζόμενες με τη δημιουργία σημείων πώλησης των παραγόμενων προϊόντων για τις μεταποιητικές επιχειρήσεις.
Εφαρμογή συστημάτων διασφάλισης ποιότητας των αγαθών ή υπηρεσιών (ISO - HACCP κ.τ.λ.).
Αγορά Δικαιωμάτων Τεχνογνωσίας ή και αδειών εκμετάλλευσης για την εισαγωγή των καινοτομιών στις διαδικασίες της επιχείρησης.
Δαπάνες προώθησης, διαφήμισης, συμμετοχής σε εκθέσεις κ.τ.λ.
Αμοιβές συμβούλων για τη σύνταξη και παρακολούθηση του επενδυτικού σχεδίου.
Η διάρκεια υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου είναι 18 μήνες για τη μεταποίηση. Οι επιχειρήσεις οι οποίες ενισχύονται είναι οι παρακάτω:
Υφιστάμενες επιχειρήσεις που έχουν τουλάχιστον δύο πλήρεις κλεισμένες διαχειριστικές χρήσεις.
Νέες επιχειρήσεις που δεν έχουν κλείσει μέχρι την ημερομηνία παραλαβής της επενδυτικής τους πρότασης δύο πλήρεις διαχειριστικές χρήσεις.
Υπό σύσταση επιχειρήσεις που θα συσταθούν μετά την παραλαβή του επενδυτικού τους σχεδίου.

Προϋποθέσεις
Οι επιχειρήσεις που αιτούνται επιδότησης θα πρέπει:
Να λειτουργούν ή να προτίθενται να λειτουργήσουν αποκλειστικά με νομική μορφή ατομικής επιχείρησης ή Ο.Ε. ή Ε.Ε. ή Ε.Π.Ε. ή μονοπρόσωπης Ε.Π.Ε. ή Α.Ε.
Να απασχολούν λιγότερο από 250 άτομα προσωπικό.
Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός του κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται ανάλογα με τον κλάδο:
Μεταποίηση - τουρισμός: 30.000€ - 300.000€
Εμπόριο - υπηρεσίες: 20.000€ - 100. 000€.
Τα ποσοστά επιδότησης είναι ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης και τον τόπο υλοποίησης της επένδυσης.

Τα ποσοστά επιχορήγησης για τις μεσαίες επιχειρήσεις σε Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία, Στερεά Ελλάδα, Ιόνια, Θεσσαλία, Β. Αιγαίο, Ν. Αιγαίο, Κρήτη, Αττική είναι 40%. Για την Ανατολική Μακεδονία - Θράκη, την Ηπειρο και τη Δ. Ελλάδα το ποσοστό ανέρχεται στο 50%.
Για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις τα ποσοστά επιχορήγησης σε Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία, Στερεά Ελλάδα, Ιόνια, Θεσσαλία, Β. Αιγαίο, Ν. Αιγαίο, Κρήτη, Αττική είναι 50%, ενώ για την Ανατολική Μακεδονία - Θράκη, την Ηπειρο και τη Δ. Ελλάδα το ποσοστό φτάνει στο 60%.

ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΩ
FOODTEC - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ, Δημοσθένης Μ. Τριανταφυλλίδης, Γεωπόνος ΑΠΘ, ΜΒΑ Μυτιλήνης 67, Πολίχνη - Θεσσαλονίκη ΤΗΛ : 6944324715 - 2310587254 Email : dmtriantafyllidis@yahoo.gr

via

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...